Bättre hälsa

Min hälsa har det ju varit lite fram och tillbaka med nu på sistone, så nu måste jag verkligen ta tag i det här! Sömnen är nog det värsta, eftersom att jag alltid somnar runt 4-5 på morgonen och sover till typ ett. Men den bästa sömnen får man runt 12 på natten faktiskt. Och det var riktigt länge sen jag sov så tidigt! Inte så himla roligt att vara trött 24/7 liksom!

Saker som jag måste sköta är väl typ:


• Sömnen, viktigast av allt. Eftersom att man kan bli sjuk och grejer om man inte sover ordentligt.

• Ut och motionera, har blivit lite dåligt med det nu. Men till hösten börjar dansen igen, plus att jag ska gymma också. Så det fixar sig!

• Äta riktigt. Det är någonting som jag är kass på! Och det är väääldigt viktigt. Jag har knappt några matrutiner alls. Vaknar typ klockan ett halv två. Då har alla redan ätit både frukost och lunch. Då går jag upp och äter en macka, eller ingenting alls. Senare är det ju middag. Och det äter jag iallafall oftast. Sen blir det kanske donken eller något på natten och då är det oftast en cheeseburgare eller glass. Så maten måste jag verkligen bättra på nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0