Vintertips

• Mot torra läppar:

Det är ju ganska uppenbart ändå, att vanligt lypsyl är det absolut bästa! Jag får jättelätt torra läppar nu på vintern, och har jag någon dålig vana att tugga bort skinnet som sitter löst på läppen så det börjar blöda och svida. Men för att undvika det så tar jag på lypsyl innan jag tar på läppglans/läppbalsam, och det funkar superbra för mig!


• Torr hy

Det är lätt att få torr hy i både ansiktet och på kroppen på vintern. Händerna och ansiktet är nog mest utsatta. Händerna eftersom att man kanske inte har vantar eller glömmer dom osv. Och ansiktet eftersom att det alltid får stå emot kylan. Jag har en jättebra kräm till ansiktet och sen har jag vanlig lotion som är köpt nere på ica som funkar jättebra! Och dessutom så luktar den hallon :)

• Färgen

Man blir ju blekare på vintern. Och iallafall jag , känner mig inte riktigt lika fresch och snygg då. Och om man nu inte har så mycket pengar, vilket jag inte har. Så är dom här två sakerna superbra.
Dove summer glow en jättebra kräm att använda. Man blir inte fläckig lätt, och man bli INTE orange! Och man bygger gradvis upp "brännan" haha. kostar bara ca 45 kr eller nått sånt.

Finns både för ljusa och mörka hudtyper, och även för ansiktet.



Och såklart H&Ms puder, kostar ju bara 50 kronor.


• Vinter depp-dagar

Ibland kan vintern bli för mycket. När det är kallt och jävligt och man sitter inne och deppar över vädret. Då kan det hjälpa med att tända lite ljus, mysa med en bra film och lite godis. Antingen med killen eller en tjejkväll med kompisarna. Eller ta ett varmt bad/dusch och pyssla om sig själv dvs. Måla naglarna, använd en asiktsmask, smörja in dig med en lotion som luktar gott osv. Sånna saker hjälper iallafall alltid för mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0