Rich man´s world

Sitter i skolan och såg att någon frågade om jag kunde skriva lite om den. Visst kan jag göra det! Inte just nu dock för just nu sitter jag och kollar på resor till sommaren. Vill åka nu! Men det är ju det här med pengarna. Måste måste måste spara!!! Att spara pengar är inte min starka sida, det kan faktiskt mycket väl vara den svagaste sidan jag har, tycker det är så fruktansvärt svårt! Grejen är den att jag köper småsaker hela tiden som man inte tror spelar någon roll fast det egentligen gör det. Till exempel godis, fika, utemat osv. På våran första lektion idag hade vi besök från två tjejer som jobbade på swedbank och då räknade vi ut att om man käkar utemat 3 gånger i veckan så blir det ca 13 000 per år. Och det är BARA mat! räknar man med godis, busspengar, fika, festande och massa mer på blir det väldigt mycket pengar. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0