Uppsala

Hade så sjukt jävla roligt på sista april. Bästa dagen på väldigt väldigt länge! Som vanligt så blev allt så spontant (då det är som bäst hehe) Jag och emma kom överens på söndag kväll att vi på måndagen skulle ta 10:30 tåget från gävle och åka och spendera vår valborg i uppsala. Jag, Emma, Mimmi och Anna blev det.

Mimmi kom hit sent på kvällen och vi fixade lite makaronsallad som vi skulle äta på tåget nästa dag, packade filtar och lite annat sen la vi oss och sov... lite väl sent. Vaknade halv 9 nästa morgon och insåg att vi var tvugna att ta halv 10 bussen från rese för att säkrast hinna på tåget. Självklart så hann inte jag och mimmi med den bussen!! Vi stressade SÖNDER och kämpade oss till rese båda två på samma cykel utan pakethållare och med massa packning, benen var spagetti när vi kom fram. Men vi hann iallafall! Och hade en sån skön känsla i kroppen, verkliga sommarkänslor med morgonsolen som lyste i ögonen och med en rolig dag framför oss. Vi hade sån otrplig tur också för bussen var exakt i tid så när vi kom fram till gävle sprang vi till tåget och hann väl på i sista sekund antar jag. Där satt iallafall redan emma och anna tillsammans med kasper och några fler. En härlig tågresa med glada taggade människor, musik och makaronsallad blev det. Betala behövde vi inte heller! Väl framme var det så JÄVLA mycket folk! Okej att jag visste att många firade valborg i uppsala, men detta var sjukt verkligen. Redan i början tappade vi bort kasper och Ida så det blev jag emma anna å mimmi bara tillslut, vi hade så jävla roligt. 

En solig dag med massa roligt och nytt folk, 3 av mina närmsta vänner, skön musik, jordgubbar, godisremmar och alkohol. Som sagt, den bästa dagen på länge! Den blir riktigt svår att slå.

På kvällen när det var dags att åka sprang vi till tåget genom vad som kändes som hela jävla uppsala, var så slut när vi kom fram! Men vi hann iallafall och åter igen behövde vi inte betala för resan. På bussen till sandviken var sömnen nära men jag var iallafall glad för att jag hade haft en sån dag och kanske fanns det en annan liten anledning också. Efter det tog vi oss iallafall till ns och festade, sen efterfestade vi hos mig.

Dagen efter vaknade vi med huvudvärk och ett jävla sug efter kebab. Så jag Mimmi och boxen gick ner till matkällaren. Jag och mimmi drog förresten på oss shorts för första gången i år!! Oslagbar helg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0