Bra helg

Sitter i lägenheten ensam och äter makaroner med korv. Det regnar och blåser ute. Är ledig idag hihi. Ska åka iväg till antingen stan eller ett stort köpcentrum när jonathan kommer hem från jobbet. Måndagar är alltid den bästa dagen att vara ledig för då börjar jobbveckan en tisdag och det blir helg fortare.

Har haft väärldens bästa helg! I lördags jobbade jag till 8 och när jag kom hem hade mina tre gullegrisar lagat så jäävla god mat. Kött med klyftpotatis och morötter i ugnen och LOHMANDERS beasås!! Deras föräldrar hade tagit med den haha. Det finns inte i norge. Iallafall så åt vi och drack vin, skulle ha mysig familjekväll. Spelade kort och dricklekar. Vi kom inte ut på stan men ärligt talat så var det mysigare att sitta här med min härliga norge-failj och ha kul. 

Dagen efter mådde jag inte så dåligt var lite slö bara. Men då bestämde jag och jonathan oss för att vi skulle åka till li-fjället. Ett berg där man går upp, det tar ca en halvtimme, och när man väl är uppe kan man typ se över hela norge ärligt talat. Iallafall så tog vi bilen runt 3 (lite väl sent) Men solen lyste och himlen var heelt blå. Vi åkte och köpte fika och sen tog vi en drive in på donken och jag köpte en mc feast och lite chickenbits till jonis. Så åt vi medan vi åkte mot li-fjället. Var faktiskt en bit, tur att vi hade gps! Efter ett antal u-svängar och efter att ha frågat människor efter vägen så hittade vi tillslut. Den sista biten av vägen var så liten att det var tur att vi hade lilla nissan. Vi parkerade och gick ur och började gå upp för en lång grusväg. Alltså ALLVARLIGT trodde aldrig att det skulle vara så otroligt jobbigt?! Dessutom så ville jag och jonis ha lite extra kul så vi gick av grusvägen och började klättra upp den sista biten på berget. Då vi var uppe så såg man så otroligt långt! Vi var så sjukt högt uppe att det såg ut som flygplanen som åkte förbi långt borta bara var några meter höge upp än oss. Man såg hela stavanger och en annan stad på andra sidan, MASSOR med berg och längst bak i bakgrunden kunde man se bergskedjor fulla med snö! Så himla coolt.

När vi väl varit där ewtt tag och tagit oss ner till bilen igen så åkte vi hem och hade tacokväll med familjen (Rami och frida) medan vi kollade på EMA.

Hehe, osminkad och i världens mysigaste mössa
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0