myssöndag

Jag och frida gjorde en kul grej idag. Som de som känner mig bra vet så har jag en häst, eller min mamma har en kanske man ska säga haha. Och frida har ridit i princip hela sitt liv, och här om dagen började vi prata om hur mysigt det hade varit att vara typ medryttare på en häst här i stavanger. Till exepel åka till stallet dagar då vi inte jobbar eller när man slutar tidigt. Iallafall, idag hittade frida en annons då en tjej vill ha hjälp med en gammal dressyrhäst. Det lät så sjukt mysigt, han var en snäll och lugn häst som behövdes tas hand om och ridas ungefär 2-3 dagar i veckan, vilket skulle vara perfekt för oss eftersom att vi ändå jobbar rätt mycket. Så vi mejlade på det! så får vi se om hon svarar. Det finns inget mysigare än att vara i stallet eller rida ut en höstdag.
Haha, det är så konstigt egentligen för alla nya människor jag lär känna blir så chockade när de får veta att jag är en hästtjej. Så konstigt för mig för jag tycker att jag har varit det hela livet! mamma hade en häst när jag var liten, jag har gått på ridskola länge och nu har vi en islandshäst.

 

Kommentarer
Postat av: Anonym

hey, just wanted to say it's a nice blog :))


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0