life's no fun without a good scare

Hösten är min favoritårstid. Visst att man kan längta tillbaka till varma sommardagar när man är påväg till tåget klockan 7 på morgonen, men annars föredrar jag faktiskt höst! Har alltid tyckt att det är så mysigt med mörka höstkvällar. Att sitta i soffan invirad i en gosig filt, dricka varm choklad och ha massa tända ljus. Sen så är det mycket roligare med kläder på hösten också. Stora halsdukar, sköna jackor, stickade tröjor, mössor, och att man bara kan ha mer kläder på sig utan att svettas ihjäl. Dock så har jag alltid varit lite tråkig på den fronten. Bara dragit på mig ett par svarta jeans och en trött tröja, oftast inte speciellt mycket färger heller, jämt så safe. Men nu har jag faktiskt iallafall försökt börja ta några steg utanför den lilla cirkeln. Har köpt ett antal klädesplagg som jag kanske inte är allt för bekväm i från början men gillar det faktiskt mer och mer. Framsteg! haha.

Plus att jag älskar halloween också, har man ens lov att säga så fortfarande fast man är 20 haha? Har ju alltid varit lite halvwierd, så jag antar det. Vet inte riktigt vad det är, men skräckfilmer, halloween och läskiga saker gör mig glad.

En av dom nya jackorna jag har köpt! Plus en kjol, aldrig varit en kjol/klänning människa riktigt, men har kommit underfund med att det är himla fint att ha på hösten med en lite oversized jacka och en stor sjal.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0